Zespół Williamsa we wtorkowy poranek, tuż przed rozpoczęciem drugiej tury testów F1 pod Barceloną zaprezentował w alei serwisowej toru Catalunya nowy bolid na sezon 2013, FW35.
Ekipa Williama jako jedyna zdecydowała się opóźnić prezentację nowego bolidu i podczas pierwszych testów w Jerez korzystała ze sprawdzonej konstrukcji FW34, która pomagała testować niektóre zmiany pod kątem sezonu 2013.Zgodnie z zapowiedzią nowy Williams ma zamaskowany brzydki uskok na nosie, na co pozwala tegoroczny regulamin F1.
„Biorąc pod uwagę niewielką zmianę regulaminów jestem zadowolony z poprawy, jaką mogliśmy uzyskać w tym bolidzie” mówił dyrektor techniczny Williamsa, Mike Coughlan. „Jest on lepszym, bardziej subtelnym bolidem Formuły 1 niż FW34. Uważam, że każdy kto uczestniczył w tym projekcie może być dumny z wykonanej pracy.”
Mimo, że regulamin F1 zmienił się w niewielkim stopniu, nowa konstrukcja wedle informacji płynących z pionu technicznego Williamsa posiada przeszło 80 procent nowych części, w tym nową skrzynię biegów, nowe tylne zawieszenie, nowe radiatory, nową podłogę, nowy wydech, nowe nadwozie oraz nowy nos.
Przy okazji tak dużych zmian ekipie udało się ograniczyć także masę nowego auta, a główną poprawę na torze ma stanowić wykorzystanie tzw. efektu Coandy.
„Efekt Coandy ma dla nas ogromne znaczenie” dodawał Coughlan. „Nie ma tutaj żadnych restrykcji technicznych dotyczących tego obszaru bolidu, więc pracowaliśmy ściśle z Renault, aby zmaksymalizować efektywność tego systemu. Wykorzystywanie systemu DRS jest teraz bardziej ograniczone, więc przenieśliśmy część zasobów z tego obszaru na inne.”
19.02.2013 09:07
0
Nic szczególnego.
19.02.2013 09:39
0
Podobno bolid Saubera ma małe wloty powietrza do chłodnic. FW35 sprawia wrażenie jakby miał jeszcze mniejsze.
19.02.2013 09:48
0
@Gosu tak, też na to zwróciłem uwagę. I ten ścięty nos. No cóż pozostaje trzymać kciuki aby to cacko miało jak najmniej awarii. Liczę na choć dwa zwycięstwa w tym sezonie.
19.02.2013 09:50
0
@ Gosu Wloty powietrza nie są pomniejszone ani w Sauber C32 ani w FW35 . Pomniejszeniu uległy sekcje boczne, czy jak kto woli sidepody . Natomiast same wloty sprawiają wrażenie nawet większych po porównaniu zdjęć Saubera C31 z C32
19.02.2013 09:56
0
nos w stylu F138, ciekawe czy będzie sie dobrze sprawował ;)
19.02.2013 15:18
0
Tak sobie ogladalem tego FW35 i mnie wzielo na wspomnienia ;P Polecam zdjecie ponizej - uchwycony moment kiedy przepisy zmienily piekne bolidy w kanciate potworki (teraz jest oczywiscie juz lepiej niz w 2009) htt p://formula1.file s.wordpress.co m/2009/01/b mw_sauber_f109_4.jpg (4 spacje)
19.02.2013 15:42
0
Ciekawe czy to będzie legalne: http:// cdn.images.autosport.com/ editorial/ 1361276957 .jpg
19.02.2013 16:31
0
Bardzo podobny do Ferrari...
19.02.2013 16:37
0
@7 Myślę że tak, dzięki tej szczelinie na środku. I pewnie wkrótce zobaczymy u innych podobne zabawki aero w tym rejonie
19.02.2013 16:52
0
Poprawka, FIA jednak chce tego zakazać
19.02.2013 20:02
0
Jest super!!!!!!!!:)
20.02.2013 21:51
0
Sussie to całkiem ładna kobietka jest... ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się